Eva Sandberg Nordahl - malerier




Eva Sandberg Nordahl
F. 1959, oppvokst og bor i Levanger. Eva jobber til daglig som anestesisykepleier ved Sykehuset Levanger.
Eva om sine arbeider:
Jeg har alltid tegnet og malt i en eller annen form. Litt i rykk og napp etter hvor jeg har vært i livet med tanke på familie, utdannelse , jobb osv. De siste 5 år har jeg imidlertid funnet mer og mer tid til å male. Har også i de senere år vært med i et malerfellesskap med 4 andre på Levanger hvor vi har et eget atelier. Er også medlem av Tuben Levanger Maleklubb.
Med bakgrunn fra utallige kurs og selvstudier prøver jeg å skape bilder som er spennende i form og farge. Jeg maler intuitivt på grensen mellom det abstrakte og figurative. Jeg prøver stadig ut nye teknikker, materialer og fargekombinasjoner. Mine måte å jobbe på er røff og jeg jobber ofte med lag på lag for å få til spennende nyanser i bildet. 
Har deltatt på kurs ved Sund Folkehøyskole, Verket Kunstarena, Lademoen kunstverksted, Midt Norsk kunstfestival, tegne /malekurs i regi av Tuben Levanger maleklubb. Kurs hos Marius Martinussen, Morten Juel, Inger Anne Wahl, Oddvar Lynum m.m. Teknikker jeg har vært innom er akvarell, airbrush, silketrykk og acrylmaling.
Utstillinger hvor jeg har deltatt er; Levanger Kunstnerne på Galleri Fenka, Cartofflene, Galleri Carry og flere utstillinger i regi av Tuben Levanger Maleklubb siden 90- tallet.

Kommentarer

Populære innlegg