Noen eventyr fra en gård


Lørdag 29.februar er gjesteutstiller Maria Irina Larsen klar med sine fantastiske verker på VY Galleri i Verdal.Maria Irina Larsen viser art-dukker med skulpturelle kvaliteter. Maria har sin bakgrunn fra Russland. Hun har utdanning fra Saratov Art College oppkalt etter A. Bogolyubov http://bosarts.ru.net/ og hun har lang arbeids erfaring fra sitt hjemland innenfor media-design, reklame, illustrasjon, infografikk, teknisk tegning og industriell design, håndverk, kunstlærer på kulturskole og barne-ungdomsskole og ikke minst etter at hun flyttet til Norge -bondeliv!

Hun skriver om utstillingen: "Når jeg vandrer i naturen og føler skogens sjeler så nært, når jeg leser folkeeventyr og finner synlige personligheter til dem som hvisket til meg i skogene og åkrene, prøver jeg å lage noe som forener naturen og kunsten min. Å lage noe som bringer respekt og takknemlighet til utallige mennesker som kunne finne så flotte eventyrlige personligheter i naturen rund seg."

Maria vil være tilstede fra klokken 13. på VY.

Adresse: Sørgata 16, 7650 Verdal
Velkommen!

Kommentarer

Populære innlegg