Irene Annie Kristensen


Irene Annie Kristensen

  

Jeg er født og oppvokst i Lofoten.  Bor nå på Skogn i Trøndelag. Utdannet intensivsykepleierog Jobber på sykehuset i Levanger. Har likt å tegne og male siden jeg var lita jente. Gikk mitt første malekurs i 1983 og malte deretter sporadisk mest akvarell. Så gikk det lang tid før jeg igjen fikk tid til å kurse meg. I 2004 tok jeg et akrylkurs og DA fant jeg noe som fenget meg. Akrylmaling var kjempeartig og jeg meldt meg inn i Tuben Levanger Maleklubb, hvor jeg fortsatt er medlem. Er medlem av Frosta kunstgruppe (siden 2014). Vi treffes en gang i uka (høst og vår) og får undervisning av Nirmal Dhunsi, stort sett i akrylmaling, men også i tegning og trykking.  I 2016 lærte jeg meg DGA av Randi Antonsen og dette er også en spennende teknikk som jeg stadig må utforske.
·        Kurs var i akvarellmaling i 1983, hos Dagfinn Bakke i regi av Vågan folkehøgskole.
·        Akvarellkurs hos Morten Gjul.
·        Akvarellkurs hos Lars A Persson.
·        Intagliokurs på Peers Verksted
·        Fotokurs hos Terje Kolaas.
·        Akrylkurs hos Inge Anne Wahl
·        Akryl og akvarellkurs hos Kristin Børresen.
·        Maling 2 på Verket kunstskole (Trondheim)
·        Deltatt på kurs i regi av Midt-Nordisk kunstfestival på Sund folkehøgskole:
-           Akrylmaling hos Geir Yttervik,
-           Spraymaling hos Lise Brissach
-           Fotopolymer hos Inger Marie Lillesand
-           Digital grafikk hos Randi Antonsen
Jeg synes det er morsomt å lære meg nye teknikker, men må vel si at DGA og akrylmalingen er det jeg trives mest med.
Om kveldene er det den digitale grafikken blir laget. Da forsøker jeg å blande akryl- og/eller akvarellbilder som jeg har malt med foto som er tatt med mobilkameraet. Har en forkjærlighet for fargen blå, men også i fargerike og humoristiske bilder. Ofte erdet dyr i bildene mine Til denne utstillingen har jeg med digital grafikk og noen akrylbilder.
Har verksted på Levanger, hvor jeg er en av fem i malefellesskapet «Loftet Levanger».

Kommentarer

Populære innlegg