Kristin Skogøy - keramikk på VY


– Leira er et fantastisk materiale, villig, formelig og tilgjengelig!
Jeg ble umiddelbart bergtatt da jeg begynte å jobbe med den for et par år siden.
I 2016 etablerte jeg meg i eget verksted der jeg jobber 2.hver uke.
Jeg ønsker å gi liv til leira, der uventede former kan dukke opp av tidligere organisk materiale. Samspillet mellom grov struktur og glatt glasur er fascinerende, gjerne kombinert med rekved .
Min bakgrunn som fødselslege og gynekolog skinner nok gjennom i motivvalget mitt der jeg er opptatt av menneskelige og organiske former. Jeg er utdannet gynekolog, og har til daglig mitt virke som fødselslege ved Nordlandssykehuset i Bodø hvor jeg har jobbet i mer enn 20 år.
Samtidig har jeg alltid vært fascinert av kunst, og særlig det tredimensjonale uttrykket.  Ønsket om å fordype meg mer, førte meg til Lofoten der jeg gikk på Nordland kunst-og filmfagskole (2011-2013).Etter endt utdannelse har jeg forsøkt å kombinerer arbeid i eget studio med fast ansettelse som overlege .
Kristin Skogøy





Kommentarer

Populære innlegg